שיפוץ ועיצוב הבית לפי תורת הפנג שוואי

עיצוב לפי תורת הפנג שואי

מרגישים לאחרונה תחושת אי נוחות בבית שלכם? קשה לכם להסביר אותה במילים, אבל אתם מתקשים להתעלם ממנה? ייתכן שזה הזמן לבצע בביתכם כמה שינויים כדי להבטיח זרימה אנרגטית טובה יותר. אם אתם מעוניינים לשפץ את הבית ולעצבו על מנת לוודא שזורמות בו אנרגיות טובות, כדאי לכם לעשות זאת על פי תורת הפנג שוואי. תורת הפנג שוואי, תורה סינית עתיקה, נותנת משמעות וחשיבות רבה מאד לסביבת המגורים שלנו. המקום בו אנו חיים – הבית שלנו – חשוב שיותאם נכונה אל הצרכים שלנו, אך יחד עם זאת ישלב אלמנטים שונים הקשורים אל הטבע ויביא לידי ביטוי את הפילוסופיה המרכזית של התורה, הקובעת כי המזל שלנו וגם גורלנו מושפעים מהסביבה, הן החיצונית והן הפנימית.

איך זה עובד? כמה טיפים טובים לעיצוב הבית ולשיפוצו בהתאם לפנג שוואי

הבית שלנו, המרחב בו אנו חיים את חיינו, מושפע לא מעט מהשינויים אותם אנו חווים – בין אם הם פיזיים או רגשיים. הוא מושפע מהרגשות שלנו, מאירועים שחווינו בעבר ואפילו מכעסים שאנו אוגרים. איזון אנרגטי ויצירת מרחב שמעודד זרימה נכונה, הוא הכרחי עבור כל סביבת מגורים.

הכניסה לבית

על פי תורת הפנג שוואי, הכניסה לבית היא אחת הנקודות החשובות ביותר, שאליה יש להתייחס במסגרת שיפוץ הבית או עיצובו. כשאזור זה מאוזן אנרגטית, זורמת אל הבית כולו אנרגיה טובה יותר. לכן, מומלץ להימנע מלהעמיס על האזור פריטים או רהיטים שונים ולאפשר לאנרגיה לנוע בחופשיות ובנעימות. חשוב שהכניסה תאפשר מעבר חלק ונוח ולא תהיה חסומה באמצעות קירות או אלמנטים שונים. כדי לשמור על האנרגיה הטובה, מומלץ שלא להציב מול הכניסה מראה גדולה ולא לתכנן אותה כך שתהיה מול חלון או מול יציאה למרפסת. אם אין אפשרות לעשות זאת, אפשר להיעזר בתאורה ובאלמנטים נוספים שיוצבו בחלל המאפשרים לאנרגיה להתפזר בבית בצורה אחידה.

המטבח

באשר למטבח בבית, גם בו אפשר ליישם את תורת הפנג שוואי כדי להבטיח זרימה אנרגטית טובה יותר. המטבח הוא אחד האזורים החשובים בבית, ואנו מבלים בו לא מעט שעות במהלך היום יום. מיקומו של המטבח הוא זה המבטיח את השפע הכלכלי, כך שמתן דגש על חדר זה הוא חשוב מאין כמוהו. מומלץ למקם אותו בחלקו הדרום-מזרחי של הבית. כאשר אין אפשרות לעשות זאת, אפשר להשתמש באלמנטים שונים, כמו ציור או פסל התומכים במישור הכלכלי ומבטאים את השפע. את האלמנטים האלה כדאי להציב בחלקו הדרום-מזרחי של הבית כדי להבטיח שפע וכל טוב. כדי לשמור על הרמוניה במטבח, אפשר לשלב בו פריטים בצבע שחור או כחול וכאלה הקשורים למים. חשוב להפריד בין אזור הבישול לאזור המים במטבח (להפריד בין אש למים), שכן מדובר בשתי אנרגיות מנוגדות העשויות להתנגש זו בזו. אפשר לתכנן את המטבח כך שאזור אחד בו יכלול את התנור ואת הכיריים ואזור אחר את הכיור ואת מדיח הכלים. לחובבי הבישול מומלץ שלא להציג לראווה את סכיני השף שבהם הם משתמשים, כי אם להשאיר אותם במגירה.

השירותים

בכל הקשור לחדר השירותים בבית, מומלץ שלא לבחור עבורו את האזורים הטובים ביותר מבחינה אנרגטית, שכן זהו חדר עם רמות אנרגיה נמוכות יחסית, בהיותו מקום של פסולת. מצד שני, כדאי להשקיע בו מעט בכל הקשור לעיצובו, ולשלב בו אלמנטים שונים, כמו עציץ קטן, או תמונה עם משפט מעורר השראה – ולו רק כדי לקבל כוח ואנרגיה. על פי הפנג שוואי, כדאי שלא להרבות בחדרי שירותים בבית, שכן מספר רב של חדרי שירותים עשוי להשפיע על רמות האנרגיה של הבית כולו.

חדר השינה

את חדר השינה בבית כדאי למקם בחלק הדרום-מערבי של הבית, על מנת לשמור על זוגיות טובה. במקרה בו לא ניתן לעשות זאת, כדאי להניח בפינה הדרום-מערבית של הבית פריטים המייצגים זוגיות, כמו: שתי מנורות, שתי ספות, תמונות המתארות אהבה וזוגיות ועוד. הדבר מומלץ בעיקר לרווקים ולרווקות. כדאי להשתמש בפריטים העשויים מחומרים טבעיים, המגיעים מהאדמה, ובצבעים חמים. מומלץ שלא להתקין בחדר השינה טלוויזיה או להניח בו מחשב, שכן אלה עשויים להפריע לשינה. כדאי להניח משני צדי המיטה שידות זהות כדי ליצור הרמוניה ואיזון נכון.

למרות המלצות אלו, גם לאחר שמוציאים אותן אל הפועל יש לקחת בחשבון שמה שנכון לאחד, לא בהכרח יהיה נכון לאחר. כדאי לחוש את הבית, לנסות אותו לפרק זמן מסוים ולבחון את התחושות הנלוות במהלך השהות בו.

 

עוד באותו נושא

ניסור בטון

דברים שצריך לדעת לפני שמנסרים בטון

עבודות של חיתוך בטון הפכו בשנים האחרונות לאחד השירותים הדרושים כמעט בכל שיפוץ או בניה בישראל. התרחבות השימוש בבטון מסוגים שונים כשהמשותף לכולם הוא החוזק

ערוגת צמחים בגינה

טיפים לגינה מטופחת שחייבים להכיר

גינה מטופחת יכולה לעשות את ההבדל בין כניסה משעממת ולעתים מוזנחת לבניין או לבית לבין כניסה פורחת ומזמינה. לא בכדי בעלי בתים פרטיים וועדי בניינים

גרניט פורצלן למטבח

למינם או אבן קיסר? מה עדיף?

עומדים לפני רכישה של משטח למטבח ולא יודעים האם לבחור באבן קיסר או בלמינם? אתם לא לבד. בחירת שיש למטבח הוא אחד התהליכים המעניינים בכל