רוצים לשפץ את הבית? תחשבו עבודות גבס

עבודת גבס בתקרה בשילוב תאורה

בישראל של ימינו  אחת המילים שירתיעו את בעלי הניסיון שביננו היא שיפוץ. לא אחת העניין כרוך בכאב ראש רב, רדיפה מתמשכת אחרי בעלי מקצוע, עלויות סופיות שרחוקות בדרך כלל מהתכנון המקורי ושלא לדבר על ההרס והלכלוך שמתלווים לתהליך ושהופך למטריד עוד יותר אם גרים בדירה במהלך השיפוץ. לא במקרה הופקו עשרות אם לא מאות כתבות ותחקירים בנושאי שיפוצים, שיפוצניקים ומה שביניהם (אתם הלקוחות) ולמען האמת, מדריך זה קצר מלהכיל את כל הבעיות שעלולות להתלוות לשיפוצים.

יחד עם זאת, מי מאתנו לא מעוניין היה לבצע שינוי בבית? שינוי עיצובי כזה שיכניס רוח חדשה, אם בחלוקת הדירה בצורה חכמה יותר או בנגיעה קוסמטית שבאה לידי ביטוי ביצירת נישה לטלוויזיה, מדפים או אפילו חלל חכם להסתרת מערכת הקולנוע הביתית או מערכת הכיבוי (אם קיימת).

הפתרון – עבודות גבס

נשאלת השאלה, איך משלבים את הצורך בשיפוץ הבית תוך צמצום העלויות, המורכבות והנזקים שעלולים להתלוות לתהליך? אחד הפתרונות הנפוצים הוא שימוש בעבודות גבס. השימוש בגבס מהווה חלופה רבגונית, זולה ואיכותית שתאפשר לכם ליצור ולעצב בביתכם כמעט כל דבר כאשר המכשול היחיד הוא הדמיון שלכם ושל בעל המקצוע.

מה אפשר לעשות עם גבס

על מנת שנבין אילו דברים ניתן לבנות – או נכון יותר ליצור (מאחר ועבודות גבס יכולות להגיע בעיננו לכדי אומנות), תחילה עלינו להבין אילו סוגים עיקריים של לוחות גבס קיימים.

הגבס הלבן – זוהי אותה פלטה לבנה שמשמשת למרבית העבודות. היא מיועדת לשימוש פנימי, זולה מאוד ומאופיינת בנוחות וגמישות עבודה גבוהה מאוד.

הגבס הירוק – שלא כמו הגבס הלבן, הגבס הירוק עבה, כבד ויקר יותר. היתרון שלו בא לידי ביטוי בעמידות מוגברת למים ולכן משתמשים במטבחים או בחדרי אמבטיה. צריך לזכור שגם הגבס הירוק אינו עמיד למגע ישיר של מים אך מהווה פתרון בנייה מצוין במרומות לחים.

גבס אדום – מורכב מחומרים מעקבי בעירה ולכן משתמשים בו בעיקר למקומות ציבוריים או בתי עסק.

ישנם עוד סוגי גבס עם תכונות מיוחדות (כגון חוזק מוגבר, עמידות לקרינה ועוד) אך רובם אינם מיועדים לשימוש ביתי.

יתרונות הגבס

עבודות גבס תפסו חלק מרכזי כמעט בכל עבודת שיפוץ או בנייה ולא בכדי. לשימוש בגבס יתרונות רבים:

זמן עבודה

אחד הגורמים שמשפיעים על מרבית הישראלים בקבלת ההחלטה אם לבצע שיפוץ, היא מרכיב הזמן הדרוש לביצוע העבודה. במקרים רבים עבודות שיפוצים נמשכות שבועות וחודשים שעשויים להידמות לנצח. שימוש בגבס יקצר את זמן העבודה באופן משמעותי.

עלויות

מאחר ועלויות לוחות הגבס והחומרים הנלווים זולים באופן יחסי, סכום הכסף ממנו תצטרכו להיפרד, יהיה נמוך יותר. תוסיפו את המספר הנמוך יותר של ימי העבודה ביחס לשיטות בנייה אחרות, ותקבלו הצעה שבמקרים רבים ובתלות בעבודה הנדרשת, תהיה קשה לסירוב.

הפיך

רבים מאתנו (ואני ביניהם) חושבים מה יקרה אם בעתיד נרצה לשבור את הקיר או לפחות להזיז אותו. שימוש בלבנים ובבטון יהפכו את המשימה למורכבת מאוד. שימוש בגבס לעומת זאת יכול להיות זמני ובהחלט הפיך. לפני מספר ימים, ביקרתי בדירה שבעליה נאלצו לסגור את אחד הקירות לפני כשנה בבקשת העירייה המקומית, עד לקבלת אישור מתאים להקמת הקיר מחדש. ההחלטה שהתקבלה בזמנו על ידי אנשי הגבס במקום היתה להשתמש במרכיבים חכמים וללא קידוחים ברצפה, כך שבבוא העת, יוכלו לפרק את קיר הגבס ולהחזיר את הקיר המקורי ואכן כך היה. עם קבלת האישור, פורק קיר הגבס ללא השארת סימנים ועקבות שמעידים על הדרמה שהתחוללה לפני שנה ובמקומו נבנה הקיר המקורי.

ניקיון

שיפוצים הם תהליך לא נקי בלשון המעטה וברוב המקרים פשוט אי אפשר להישאר ולהתגורר בדירה. בעבודות גבס לעומת זאת, העבודה אמנם לא תהיה נקייה לחלוטין אך כמות הלכלוך שיוצר תהיה בהחלט נסבלת ובמקרים רבים, ניתן יהיה להמשיך ולגור בדירה במהלך השיפוץ.

אפשרויות ללא גבולות

כאמור, השימוש בגבס מאפשר לכם לקבל פתרונות מגוונים למגוון צרכים – החל מבניית קירות, דרך הנמכת תקרה למזגן ועד יצירת נישות או תקרה דקורטיבית. לעתים, שימוש בגבס מהווה פתרון יחיד למגוון רחב של דרישות.

טיפים שימושיים

בידוד – קירות הגבס אינם נחשבים למבודדים טובים במיוחד ולכן יש צורך להשתמש בחומרים מבודדים שיונחו בין לוחות הגבס.

תכניות תלת ממד – בעלי מקצוע רבים מהתחום, ישמחו להציג לכם תמונה ממוחשבת המציגה את התוצאה הצפויה להתקבל עוד לפני התחלת העבודה. אין ספק ששימוש בתכנות מתקדמות מעין אלה יכינו אתכם לבאות ויעידו על המקצועיות של האדם שעומד לפניכם.

שימוש בסוג המתאים – כאמור, ישנם סוגים שונים של לוחות גבס והתאמת הסוג הנכון לסוג העבודה היא קריטית, בין אם מדובר בלוחות ירוקים או לוחות המיועדים לבידוד של רעש.

שימוש בצבע שמן – תשאלו כל אחד שבנה נישת גבס, מה החיסרון הבולט. רוב האנשים יגידו לכם שנישות ומדפים מגבס, צוברים אבק והניקוי קשה מאוד. אחד הדברים שלמדנו עם השנים הוא להשתמש בצבעי שמן בגוון זהה אך מט, באותם מקומות מועדים לבעיות. השימוש בצבע שמן מאפשר ניקוי מהיר ויעיל מאחר והוא יוצר שכבת גימור חלקה מאוד שלא מאפשרת לאבק להצטבר.

בחירה נכונה בבעל מקצוע לעבודות גבס

בבחירת בעל מקצוע בעבודות גבס, צריך לזכור שבמקרים רבים עלויות חומרי הגלם, אינם משקפים את הצעת המחיר שתקבלו ושעשויה להיות שונה מאוד בין בעלי המקצוע השונים. במקרים רבים, המדד להצעת המחיר תהיה יכולתו הטכנית של בעל המקצוע וזמן העבודה הנדרש. בקבלת הצעת מחיר, השוו מספר בעלי מקצוע. התרשמו מתמונות של עבודות שנעשו על ידו כמו גם מהמלצות של לקוחות. לאחר שהתרציתם, חתמו על חוזה עבודה מסודר שמתאר את תאריכי העבודה, מהות העבודה וכמובן העלויות וחלוקת התשלומים, כאשר סכום נכבד מהתשלום יישאר בידיכם עד לסיומה המוצלח של העבודה.

עוד באותו נושא

ניסור בטון

דברים שצריך לדעת לפני שמנסרים בטון

עבודות של חיתוך בטון הפכו בשנים האחרונות לאחד השירותים הדרושים כמעט בכל שיפוץ או בניה בישראל. התרחבות השימוש בבטון מסוגים שונים כשהמשותף לכולם הוא החוזק

ערוגת צמחים בגינה

טיפים לגינה מטופחת שחייבים להכיר

גינה מטופחת יכולה לעשות את ההבדל בין כניסה משעממת ולעתים מוזנחת לבניין או לבית לבין כניסה פורחת ומזמינה. לא בכדי בעלי בתים פרטיים וועדי בניינים

גרניט פורצלן למטבח

למינם או אבן קיסר? מה עדיף?

עומדים לפני רכישה של משטח למטבח ולא יודעים האם לבחור באבן קיסר או בלמינם? אתם לא לבד. בחירת שיש למטבח הוא אחד התהליכים המעניינים בכל