צביעת הבית – המדריך המלא לכל ימות השנה

דירה לאחר צביעה

הבהרה כתבה זו נכתבה לקראת פסח אך אנו בטוחים שרמתה המקצועית תשמש אתכם לכל אורך השנה.

אוטוטו זה קורה, החורף הולך ומתפוגג ואנו עומדים להיכנס לחודשי האביב, בהם חג הפסח ניצב במוקד העניינים. נראה שאין עוד מדינה בה ההיערכות לחודשי האביב היא כל כך אינטנסיבית ובעלת משמעות.

הדבר בה לידי ביטוי ב"נקיונות שורש" מצד אחד ובשיפוצים מצד שני ואם נהיה מדויקים יותר בעניין השיפוצים, ניתן לומר שעונת האביב היא עונת צביעת הבתים של ישראל וכדי לסבר את האוזן נספר לכם שלקראת פסח הביקוש לצבעים מקצועיים עולה פי שניים ויותר.

כמו בכל ענפי השירות, כשהביקוש עולה בצורה כל כך דרמתית, עולים גם המחירים והמסקנה המתבקשת במצב שכזה היא שאם תקדימו ותזמינו צבעי לפני "פתיחת העונה הרשמית", תוכלו להכין את ביתכם לאביב ועדיין ליהנות ממחירי חודשי החורף בהם המחיר נמוך בעשרות אחוזים בממוצע.

לפניכם המדריך של יוסי סילבס – צבעי מקצועי שמתמחה במגוון עבודות צבע ושיעזור לכם לצבוע את הדירה באופן שיוציא ממנה את המקסימום

צביעת קיר אומנותית

הטרנדים לקיץ הקרוב

לצד שיטות צביעת קירות מתקדמות כגון שימוש בגווני ווש, ספארי וקירות מעוצבים אחרים, ישנו טרנד ברור של חזרה לעיצוב נקי אך מתוחכם, תוך התחשבות בגודלו של חלל החדר ואופיו מצד אחד ואשליית המרחב מצד שני וכיום יותר מפעם, הדגש הוא על שימוש בצבעים חמים וקרים בהתאם לחלל הבית.

ההבדל בין צבעים חמים וקרים

כדי להבין כיצד ניתן להיעזר בשתי משפחות הצבעים, בואו ונבין תחילה מה מייצגת כל משפחה וכדי לפשט את העניין, אפשר לומר בקצרה שצבעים קרים נחשבים לבהירים כדוגמת לבן ואילו הצבעים הכהים משתייכים למשפחת הצבעים החמים כשדוגמה מייצגת יכולה להיות צבעי האפרסק.

הבדל בולט נוסף בין שתי משפחות הצבעים הוא בכך שצבעים קרים מחזירים יותר אור ולכן הם יוצרים תחושה של חלל מרווח יותר ביחס לצבעים חמים שבולעים את האור ועל הדרך יכולים ליצור תחושה של חלל פחות גדול.

שימוש בצבעים חמים

למשפחת הצבעים החמים משתייכים כאמור כל אותם גוונים כהים ועמוקים. ההשפעה של צבעים אלה על תחושת המרחב, באה לידי ביטוי בעובדה שצבעים חמים יוצרים תחושה של צמצום החלל.

השימוש בצבעים חמים יכול להיות יעיל במקרים בהם אנו רוצים להקנות פרופורציות מתאימות לחלל החדר. לדוגמה, אם מדובר בסלון מלבני וארוך, נוכל לייצר אשליית של קירוב קירות רחוקים והתכנסותם לתוך מרכז החדר, על ידי שימוש בגוונים חמים.

הדוגמה הקיצונית והאמיצה ביותר ליישום שיטה זו, מגיעה אלינו מכיוון חברת "נירלט" שמשווקת את הצבע Extra Black – צבע שחור ואפילו שחור מאוד, בלי להתנצל, תוך הידיעה ששימוש בצבעים חמים קיצוניים, יכולים להשיג תוצאות מעולות – בחללים המתאימים כמובן.

רולר לצביעת דירה

שימוש בצבעים קרים

למשפחת הצבעים הקרים משתייכים כל אותם הגוונים הבהירים הדומים במראה לגוון הלבן (כולל לבן). בניגוד לצבעים החמים, הגוונים הקרים, יוצרים תחושה של הרחבת החלל והרחקת הקירות ממרכז החדר.

שימוש חכם בגוונים קרים יהיה בחדרים בהם החלל קטן באופן יחסי ונרצה ליצור תחושה של מרחב גדול יותר.

שילוב חכם של צבעים קרים וחמים

על מנת לייצר מראה פרופורציונלי ומעניין, ניתן לשלב בין צבעים חמים וקרים. אם מדובר בחדר ארוך וצר באופן יחסי, נוכל לצבוע את הקירות המקבילים הרחוקים האחד מהשני בצבעים חמים ואת הקירות הקרובים בצבעים קרים. כך תתקבל התחושה של חדר מרובע ולא ארוך וצר.

בנוסף, מגוון הצבעים העצום, מאפשר לכם לבחור את הצבעים הנכונים, כאלה שיתאימו לרהיטים ולטעמכם האישי.

צביעת תקרה

ההשלכות של צבעים קרים וחמים מגיע גם את התקרה. אם בעבר נהוג היה לצבוע את התקרה בצבע לבן בלבד, כיום ניתן למצוא יותר ויותר אנשים שמעדיפים להשתמש בצבעים חמים. כפי שנכתב, צריך לבחור את הצבעים לפי חלל החדר ולכן התאמה שכזו תראה טוב בחדרים שהתקרה בהם גבוהה וכשמעוניינים לייצר תחושה של צמצום הגובה.

אלמנטים עיצוביים נוספים

שיטה נוספת לשינוי מראה וגודל חלל החדר, יהיה על ידי שבלונות ואלמנטים עיצוביים אחרים כגון פסים.

אם ברצוננו ליצור תחושה של קיר ארוך, נשתמש באלמנט מאוזן, אם בפס דקורטיבי או באמצעות צביעת הקיר בפס או פסים אופקיים. כמו כן, אם אנו מעוניינים ביצירת מראה של תקרה גבוהה יותר ממה שהיא במציאות, נשתמש בפסים אנכיים על גבי הקירות, אם על ידי שבלונות או שילוב של צבעים משלימים.

שיטות אלה נפוצות יותר בחדרי ילדים והורים אך לא רק.

צביעת חדר ילדים

למה צריך לשים לב כאשר צובעים את הדירה

תיקוני קירות

תיקונים נחשבים לעבודה הסיזיפית של צביעת דירה. לעתים קרובות נדרשת מקצועיות על מנת לטפל בסדקים וחורים גדולים בצורה איכותית ולכן יש לשקול ולשכור צבעי מקצועי.

לעומת זאת, אם מדובר בתיקונים פשוטים, תוכלו לעשות זאת עם מגוון חומרים שניתן לרכוש בחנויות חומרי הבניין השונות.

הדגש בתיקוני קירות הוא הקפדה על הוראות היצרנים ועל ביצוע העבודה באופן קפדני. תיקון שלא בוצע כהלכה, יבלוט ויכער את הקיר הצבוע, מה גם שיהיה קשה עוד יותר לתקן את התיקון לאחר צביעת הקיר.

צביעת קירות

הוראות השימוש שנכתבו על ידי היצרנים, לא נכתבו סתם כך ויש להם משקל רב בתוצאה הסופית ובמראה החדר.

גם אם נראה לכם ששכבת צבע אחת מספיקה, אל תתעצלו וצבעו שכבה נוספת. תופתעו לראות כיצד מראה החדר משתנה וחשוב מכך, עמידות הצבע תהיה לאורך זמן ארוך הרבה יותר.

צביעת תקרה

לעתים יש נטייה לחשוב שהתקרה היא לא חלק מהבית וזו טעות. צביעת התקרה, תשנה את מראהו של הבית, תיצור תחושה של חלל גבוה ונקי.

בנוסף, צביעת תקרה תדגיש את הצבעים שבחרתם לקירות והמראה הכללי יהיה הרבה יותר הרמוני ונעים.

חומרי גלם איכותיים

צביעת דירה לא נעשית בכל יום ולכן חשוב מאוד לבחור בחומרי גלם איכותיים, גם אם מדובר בתוספת מחיר.

אין הדבר אומר שאתם צריכים לרכוש את הצבעים היקרים ביותר. סדרות האמצע של היצרנים המובילים נחשבות לאיכותיים ביותר.

דוגמה לצבעים כאלה הם הסופרקריל של טמבור או נירוקריל של נירלט.

שימוש בצבעים איכותיים יקל עליכם את מלאכת הצביעה, יספק גימור נאה וישמור על תכונותיו לאורך זמן.

הכנת הדירה לצביעה

אף אחד מאתנו לא רוצה שהסלון יתלכלך או שהמזנון החדש שרכשתם יינזק ולכן, לפני התחלה של כל עבודת צבע, יש להכין את חלל החדר.

הקדישו את הזמן הנחוץ לפינוי החדר או לעטיפת הרהיטים וכל אלמנט שעשוי להיפגע או להתלכלך. הזמן שתשקיעו בהכנת החדר לצביעה הוא כעין וכאפס לעומת הנזקים והלכלוך שעלולים להיגרם לכם. כמו כן, צביעת חדר מאורגן, הרבה יותר נוחה ומהירה.

אחריות

אם בחרתם לשכור צבעי מקצועי שיצבע את ביתכם, בדקו אם הוא מספק לכם אחריות על העבודה. איש מקצוע שמאמין בעבודתו ועובד על פי הוראות היצרנים, ישמח להעניק לכם אחריות שכזו ויחד אתה את השקט הנפשי שעשיתם בחירה טובה.

אם תפעלו לפי כללי המדריך, כל מה שנותר לכם לעשות בשלב זה, הוא להתחיל ולבחור את הגוונים לביתכם המתחדש וליהנות מהאביב הקרב ובא אלינו לברכה.

רוצים להתייעץ עם בעל מקצוע? לחצו לקבלת מידע על שירות צביעת דירה מקצועי של חברת 'סילבס צבעים'.

עוד באותו נושא

ניסור בטון

דברים שצריך לדעת לפני שמנסרים בטון

עבודות של חיתוך בטון הפכו בשנים האחרונות לאחד השירותים הדרושים כמעט בכל שיפוץ או בניה בישראל. התרחבות השימוש בבטון מסוגים שונים כשהמשותף לכולם הוא החוזק

ערוגת צמחים בגינה

טיפים לגינה מטופחת שחייבים להכיר

גינה מטופחת יכולה לעשות את ההבדל בין כניסה משעממת ולעתים מוזנחת לבניין או לבית לבין כניסה פורחת ומזמינה. לא בכדי בעלי בתים פרטיים וועדי בניינים

גרניט פורצלן למטבח

למינם או אבן קיסר? מה עדיף?

עומדים לפני רכישה של משטח למטבח ולא יודעים האם לבחור באבן קיסר או בלמינם? אתם לא לבד. בחירת שיש למטבח הוא אחד התהליכים המעניינים בכל