למינם או אבן קיסר? מה עדיף?

גרניט פורצלן למטבח

עומדים לפני רכישה של משטח למטבח ולא יודעים האם לבחור באבן קיסר או בלמינם? אתם לא לבד.

בחירת שיש למטבח הוא אחד התהליכים המעניינים בכל בנייה או שיפוץ. מגוון היצרנים, המשווקים וחומרי הגלם יכול לבלבל גם את האנשים הכי שקולים וכשמדובר בשני יצרנים/משווקים כל כך מרכזיים, ההתלבטות הופכת למוחשית מתמיד.

עייפים מאנשי מכירות שרוצים למכור לכם את מה שמשתלם להם ופחות מתאים לכם? לפניכם המדריך שיעזור לכם להחליט באיזו אפשרות לבחור – משטח למינם או אבן קיסר.

אבן קיסר ולמינם – שני משטחים שהם לא שיש

רובנו נוהגים לכנות את ה'אבן קיסר' ואת ה'למינם' בביטוי שיש למטבח כשבפועל שניהם נראים כמו שיש אך אף אחד מהם לא עשוי מאבן טבעית ולכן הם צריכים להיקרא משטחים למטבח.

האם זה משנה לכם? באופן כללי לא אלא אם אתם שייכים לקבוצת האנשים שלא יכולים לסבול שלשכן או לחבר יהיה שיש דומה לשלהם ובעוד שבחירה באבן טבעית יכולה לצמצם את האפשרות הזאת למינימום, בחירה במשטח סינתטי מעלה את הסיכוי שמה תמצאו את המשטח (או משהו דומה לו) בדירה אחרת.

בעיננו זה לא משנה כל עוד מדובר במשטחים איכותיים ויפים – דבר שניתן לומר באופן וודאי הן על אבן קיסר והן על למינם.

מה זה למינם?

כפי שניתן לראות, שיש למינם למטבח מיוצר על ידי אחד היצרנים הגדולים בעולם של משטחי גרניט פורצלן מסוגים, דוגמאות ועוביים שונים.

משטחי גרניט פורצלן מורכבים ממינרלים וחרסית אשר מחוממים לטמפרטורות מאוד גבוהות ובשילוב לחץ גבוה ופיגמנטים של צבע, מתקבלים המשטחים דמויי השיש.

התכונות של הגרניט פורצלן הופכות את הלמינם לאחת האפשרויות המומלצות בשימוש במטבח.

עמידות לחום

למינם עמיד בפני חום. מה זה אומר? שאתם יכולים להניח כל דבר על גבי המשטח בלי לחשוב מה יקרה לו מהסיבה שלא יקרה לו כלום.

מחבת עם שמן רותח, סירים שרק עכשיו יצאו מהאש או תבנית חמה עם עוגיות שזה עתה נאפו? אתם יכולים להניח את כל אלה ישירות על גבי משטח למינם בלי חשש ובלי שימוש בעזרים כמו תחתיות ומעמדים מיוחדים.

עמידות לשריטות

עמידות מעולה בפני שריטות. למה זה טוב? ראשית אתם יכולים לחתוך דברי מזון ישירות על גבי המשטח באופן בטוח ובלי צורך בקרש חיתוך. שנית, עמידות לשריטות משמע גם עמידות בפני שחיקה – דבר שמבטיח שלמינם ישמור על המראה שלו גם לאחר שנים.

עמידות ללכלוך

אחד המאפיינים של משטח למינם הוא העמידות בפני לכלוך וניקוי פשוט למדי כמעט בכל חומר ניקוי. הדבר מושג מאחר שמדובר בחומר עמיד עם מעט מאוד נקבוביות כך שללכלוך אין היכן להצטבר.

מה זה אבן קיסר?

כאן התשובה מורכבת יותר מאחר שאבן קיסר היא חברה ישראלית שמייצרת משטחי קוורץ מצד אחד אך גם משווקת משטחי פורצלן מצד שני.

כלומר, כשמדברים על אבן קיסר, חשוב להבין על איזה מוצר מדובר ובעוד שהפורצלן דומה בתכונותיו למשטח למינם, משטחי הקוורץ שונים.

זה לא אומר שלא מדובר במשטח טוב, להיפך – משטחי אבן קיסר מעולים ויספקו תמורה לעלות מאוד גבוהה ולא בכדי היצרן התחיל לספק אחריות לכל החיים!

יתירה מכך, אם תבחרו באבן קיסר סביר מאוד להניח שגם אתם תהיו מרוצים אם כי חשוב לקחת בחשבון שבמבחן החום, השריטות והלכלוך, משטחי הקוורץ ישיגו תוצאות טובות למדי אך לא ברמה של הפורצלן. האם זה כישלון? אנחנו סבורים שממש לא.

חשוב להבין שמשטחי קוורץ של אבן קיסר מיוצרים מתוך מטרה לשמש כמשטחים איכותיים למטבח וככאלה הם מציגים עמידות מכובדת למדי אם כי כדי לשמור עליהם באופן הטוב ביותר, מומלץ להיעזר בתחתיות לסירים חמים, קרש חיתוך וחומרי ניקוי שמתאימים לאבן קיסר כמו אסטוניש של יעקבי.

התאמת המשטח למטבח

אבן קיסר ולמינם הן רק שתי דוגמאות למבחר עצום של סוגים ודגמים של משטחים למטבח וחשוב להבין שהרכב החומרים ואופן היצור מספקים סוגי משטחים עם תכונות מעט שונות.

אנו מאמינים שהשאלה שצריכה להישאל היא איזה משטח מתאים לכם ולא איזה משטח טוב יותר ובעוד שבמקרים מסוימים, אבן קיסר תהיה האפשרות המועדפת, ישנם מקרים שבהם דווקא למינם יהיה האפשרות המומלצת. אז כיצד מתאימים את המשטח לצורך שלכם? באמצעות מספר שאלות אובייקטיביות.

תדירות השימוש במטבח

השאלה הראשונה שתעזור לנו לבחור באופציה המתאימה היא מה תדירות ואופי השימוש שלכם במטבח? האם אתם בשלנים שמכורים לאפייה ובישול או שמדובר בבית שהילדים כבר עזבו את הקן?

שימוש בעזרים

האם אכפת לכם להיעזר בתחתית וקרש חיתוך? בהנחה שאתם מתכוונים להיעזר באביזרים הללו, אבן קיסר יכולה להיות אפשרות נהדרת.

מצד שני, אם בא לכם לחתוך ישירות על גבי המשטח והנחה של סיר לוהט על המשטח חשובה לכם, לכו על משטח למינם.

תקציב

למינם יקר יותר מאבן קיסר ואיננו סבורים שצריך להיכנס לחובות רק כדי לומר שקניתם למינם. אתם יכולים להתאים את היכולת הכספית שלכם למשטח ועדיין ליהנות ממוצר איכותי ואופנתי.

טעם אישי

לטעם האישי משקל חשוב בבחירת המשטח ומה שמתאים למטבח אחד, עשוי שלא להתאים למטבח ולקוח אחרים.

אז מי המנצח?

התשובה לשאלת השאלות עשויה לאכזב אתכם מפני שבמבחן הזה אין מנצחים. אנו סבורים שהן למינם והן אבן קיסר הם משטחים טובים מאוד אם כי משטחי הפורצלן (הן של למינם והן של אבן קיסר) עולים על משטחי הקוורץ (של אבן קיסר) במגוון תכונות כמו עמידות לחום, שריטות ולכלוך.

יחד עם זאת אנו סבורים שחשוב לקחת בחשבון גם את התקציב שעומד לרשותכם וגם את הטעם האישי ולזכור שהאויב הכי גדול של טוב מאוד (במקרה שלנו משטחי הקוורץ של אבן קיסר) הוא מצויין (במקרה שלפנינו משטחי הפורצלן של אבן קיסר ולמינם).

עוד באותו נושא

ניסור בטון

דברים שצריך לדעת לפני שמנסרים בטון

עבודות של חיתוך בטון הפכו בשנים האחרונות לאחד השירותים הדרושים כמעט בכל שיפוץ או בניה בישראל. התרחבות השימוש בבטון מסוגים שונים כשהמשותף לכולם הוא החוזק

ערוגת צמחים בגינה

טיפים לגינה מטופחת שחייבים להכיר

גינה מטופחת יכולה לעשות את ההבדל בין כניסה משעממת ולעתים מוזנחת לבניין או לבית לבין כניסה פורחת ומזמינה. לא בכדי בעלי בתים פרטיים וועדי בניינים

גרניט פורצלן למטבח

למינם או אבן קיסר? מה עדיף?

עומדים לפני רכישה של משטח למטבח ולא יודעים האם לבחור באבן קיסר או בלמינם? אתם לא לבד. בחירת שיש למטבח הוא אחד התהליכים המעניינים בכל