ככה תישארו שפויים במעבר דירה

מעבר דירה והובלות במשפחה

אחד הדברים שרובנו נרתעים ממנו הוא ללא ספק מעבר דירה. העניין הוא לאו דווקא המעבר כמו התהליכים שמתלווים אליו.

למרות זאת, מספיק במבט חטוף על מנת להבין ששיעור מעבר דירה בישראל גבוה מאוד. על מנת לסבר את אוזניכם, בואו ונדבר קצת על הנתונים. באזור תל אביב, ממוצע המעבר בין דירות בקרב האוכלוסייה הצעירה, עומד על פעם אחת בכל שנה וחצי. בוודאי תאמרו שנתונים אלה לא מייצגים את כלל האוכלוסייה בישראל. נכון הדבר אך הנתון בא להמחיש עד כמה המצב מורכב. אם כבר נגענו בנקודה זו, חשוב לציין ששיעור מעברי הדירות בישראל בקרב כלל האוכלוסייה, עומד על אחת לחמש עד שש שנים. נתונים מפתיעים ללא ספק, בטח כאשר לוקחים בחשבון שכיום, כמעט כל חוזה השכירות נערכים לתקופה של שנה אחת בלבד, זאת בניגוד לשנים קודמות.

עם נתונים מספריים שכאלה מצד אחד וצירוף העובדה שרובנו לא אוהב את התהליכים שמתלווים למעבר, כל מה שנותר לנו לעשות הוא לבצע את המהלך בחכמה ובדרך הנכונה והיעילה ביותר. ריכזנו עבורכם מספר טיפים ורעיונות שיעזרו לכם להכיר את ענף השירותים המשגשג של מעבר דירה ואיך הוא יכול לתרום לכם במעבר דירה הבא שלכם.

שירותי הובלות

שירותי הובלות נחשבים לעתים כמשהו בעייתי. אם נהיה כנים, המוניטין הרע שיצא לענף אינו קשור ליד המקרה. בענף ההובלות, כל אחד יכול להיות מוביל. חסמי כניסה נמוכים, היעדר פיקוח על הענף והכסף הרב שמתגלגל בו, מושכים את כל סוגי האוכלוסייה, ולצד חברות הובלה מצוינות, תוכלו למצוא גם מובילים שלא הייתם סומכים עליהם ובטח לא מכניסים אותם לביתם.

על מנת לשכור חברת הובלות מומלצת, יהיה עליכם להתחיל ולאתר חברה כזו כבר כחודשיים לפני תאריך מעבר הדירה. היעזרו בהמלצות של חברים ובחוות דעת של גולשים באינטרנט. בנוסף, וודאו שלחברת ההובלות יש ביטוח מתאים בתוקף וחתמו על חוזה מסודר שמתייחס לתאריכים, מהות ההובלה וכמובן המחיר הסופי. לעולם אל תסתמכו על הצעת מחיר בטלפון. זו יכולה להיות מקור לבעיות מאחר ולעתים קרובות אתם לא יודעים במי מדובר. פגישה עם נציג חברת ההובלות עשויה ללמד אתכם דברים רבים על החברה עצמה. כמו כן, בהצעות טלפוניות, כמעט תמיד מתגלים פערים בין המדובר לבין מה שקורה בשטח מהסיבה הפשוטה שחברות הובלה וצרכנים רואים את הדברים בצורה שונה ולכן התמחור עלול להשתנות. ישנם גורמים רבים שמשפיעים על הצעת המחיר כגון מרחק מהכניסה לבית והחניה, שימוש במנוף, חדר מדרגות או מעלית צרים מלהכיל פריטי ריהוט מסוימים ועוד.

אריזת דירה

אחת המשימות השנואות עלי באופן אישי ועל כל מי שאני מכיר, הן ללא ספק האריזות. לא פשוט להתחיל ולארוז את כל הזיכרונות והפריטים הסנטימנטליים לתוך ארגזים, שלא לדבר על חוסר הסדר ואי הנוחות כשכל החפצים האישיים שמשמשים אותנו במהלך היום יום, אינם בהישג יד והדבר עוד יותר חמור כשיש ילדים. למרות זאת, יש מספר כללים שיכולים לייעל את התהליך ולמנוע מכם לחץ מיותר.

ראשית, עליכם לתכנן את האריזה כך שלא תהיו בלחץ מיותר ככל שתתקרבו למועד המעבר. אני ממליץ להתחיל בסריקה ותכנון כבר כחודשיים לפני המעבר. כאשר מתחילים מוקדם, ניתן להיפטר מחפצים בדרך חכמה וכך לחסוך בעלויות הובלה ולעשות סדר לקראת החיים בבית החדש. על הדרך תוכלו לאתר חפצים ורהיטים שאינכם זקוקים להם ולנצל את ההזדמנות על מנת לתרום אותם או אפילו למכור אותם.

שנית, היערכות בשלב מוקדם, תאפשר לכם להתחיל ולארוז את הבית בהדרגה – החל החפצים וביגוד שאינכם צריכים עד למעבר וככל שמתקרבים למעבר, להגביר את קצב האריזה. בנוסף, מומלץ לא לערב חפצי חדרים שונים באותו ארגז ולבסוף לרשום את תכולתו של כל ארגז, כך שהפריקה תהיה קלה יותר.

אלה מבנינו שאין להם את הזמן או ממש לא מסוגלים/רוצים לארוז בעצמם, יכולים לשכור חברה לאריזת דירה למעבר. קבוצה מקצועית תגיע לביתכם ותארוז את כל החפצים בצורה בטוחה ומסודרת. כמו כן חברות אריזת דירה למעבר, יפרקו בעבורכם את תכולת הדירה ויסדרו אותה לפי רצונכם בצורה היעילה והטובה ביותר – החל מסידור המטבח ועד ארגון הארונות.

ציוד לאריזה

אם באריזת הדירה עסקינן, מה לגבי חומרי אריזה? אם בעבר ברור היה שנקפוץ לסופר הקרוב ונאסוף קרטונים, היום המצב פשוט עוד יותר. בנוסף לאפשרות הראשונה של איסוף קרטונים מסוגים שונים, ביכולתכם לקצר את התהליך בשני אופנים. הראשון הינו רכישת קרטונים למעבר דירה וחומרי אריזה אחרים מחנויות אינטרנטיות שכל תכליתן הוא לספק לכם מגוון מוצרים ופתרונות שמותאמים למעבר דירה, עד לביתכם. אפשרות נוספת היא רכישת קרטונים דרך חברת ההובלות.

אחסון תכולה

למקרים בהם נאלצים לעבור דירה באופן זמני כתוצאה מסיום חוזה והמתנה לפינוי דירה חדשה, או כאשר עוברים לדירה קטנה יותר ואין היכן לאחסן את התכולה או חלק ממנה, תוכלו לשכור שירותים לאחסון תכולת דירה. שירותים אלה כוללים שכירת מחסן ייעודי לתקופות זמן שונות.

לפני שתעזרו בשירותי אחסון, עליכם לוודא שהמקום נגיש למשאית של המובילים ושהוא ממקום בסמוך לביתכם. כמו כן בררו אודות שירותי האחזקה במקום. האם מבוצעת הדברה באופן שוטף, האם ישנן מערכות לגילוי וטיפול באש, מהם נהלי השמירה במקום וכדומה.

עדכון כתובות

כאשר עוברים דירה, יש לעדכן את הרשויות נותניי השירותים עימם אתם מתקשרים. כך לדוגמה יהיה עליכם לעדכן את הבנקים, משרד הפנים, חברות התקשורת, גז וחשמל וכמובן שירותים נוספים שאתם מנויים עליהם כמו חלוקת מים מינרלים, עיתונים וכדומה. אם אינכם מוצאים את הזמן הדרוש לסידורים הללו, בוודאי תשמחו לשמוע שיש חברות שיטפלו לכם בכל הנושאים הבירוקרטיים שקשורים לתהליך המעבר בתוך זמן קצר, ביעילות ובנוחות.

כמעט כל הפתרונות שנמנו במאמר זה יכולים להתבצע על ידי חברות שכל תכליתן הוא מתן שירות מקצועי שכזה. יחד עם זאת, אם אתם מעוניינים לבצע את המשימות שתוארו בעצמכם, יהיה עליכם לתכננן בצורה מושכלת ולבצען בהתאם לטיפים שניתנו במדריך זה. ביצוע כל המשימות באופן הנכון, יהפוך את חווית מעבר הדירה שלכם להרבה יותר נעימה ולהתחלה ברגל ימין במקום מגוריכם החדש.

המאמר באדיבות – ASK5 שירותי מעבר דירה

עוד באותו נושא

ניסור בטון

דברים שצריך לדעת לפני שמנסרים בטון

עבודות של חיתוך בטון הפכו בשנים האחרונות לאחד השירותים הדרושים כמעט בכל שיפוץ או בניה בישראל. התרחבות השימוש בבטון מסוגים שונים כשהמשותף לכולם הוא החוזק

ערוגת צמחים בגינה

טיפים לגינה מטופחת שחייבים להכיר

גינה מטופחת יכולה לעשות את ההבדל בין כניסה משעממת ולעתים מוזנחת לבניין או לבית לבין כניסה פורחת ומזמינה. לא בכדי בעלי בתים פרטיים וועדי בניינים

גרניט פורצלן למטבח

למינם או אבן קיסר? מה עדיף?

עומדים לפני רכישה של משטח למטבח ולא יודעים האם לבחור באבן קיסר או בלמינם? אתם לא לבד. בחירת שיש למטבח הוא אחד התהליכים המעניינים בכל