כך תחסכו בעלויות שיפוץ דירה

רעיונות לשיפוץ הבית

שיפוץ דירה, מעבר להיותו משימה מאתגרת ולא פשוטה, כרוך בלא מעט הוצאות. אולם, לא תמיד מוכרחים לשבור תכנית חיסכון בשבילו ולפעמים אף אפשר לחסוך בעלויות באופן משמעותי. איך עושים את זה? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לחסוך:

חידוש מטבח

שיפוץ מטבח עשוי לעלות עשרות אלפי שקלים, אולם אם חשוב לחסוך בכסף – אפשר לעשות זאת בקלי קלות. ראשית, אין הכרח בהחלפת ארונות המטבח במלואם, ניתן להחליף אך ורק את הדלתות. אם רוצים לחסוך עוד, אפשר אפילו על הדלתות הקיימות להדביק טפט צבעוני או מדבקות מיוחדות. ישנן היום רשתות של DIY (עשה זאת בעצמך), שמוכרות דלתות לארונות מטבח בעלויות נמוכות מאד – מה שמוזיל את עלות השיפוץ כולו בעשרות אלפי שקלים לעיתים. אפשר גם להוסיף למטבח אלמנטים דקורטיביים מיוחדים, שישוו לו מראה מסוגנן ומושקע יותר, כמו קופסאות צבעוניות מפח, אגרטלים קטנים עם פרחים, וילון יפה או צלונים ועוד. מי שרוצה, יכול גם להחליף את שולחן האוכל שבמטבח בשולחן מסוגנן יותר, או לצבוע את השולחן הקיים, אם מדובר בשולחן עץ ישן.

חידוש מטבח

 

 

 

חידוש סלון

כאשר מעוניינים להחליף את הריצוף ולהתקין בסלון פרקט, אין צורך לבחור בפרקט מעץ טבעי. אפשר לבחור בפרקט סינטטי: פרקט למינציה, המודבק ישירות על הריצוף הקיים. פרקט כזה יהיה זול יותר מהפרקט העשוי מעץ והוא מגיע במגוון רחב מאד של צבעים וסגנונות. מי שמעדיף להחליף את הריצוף באריחים, יכול למצוא אריחי קרמיקה זולים מאד, שיכולים גם הם להתאים. אפשר גם לצבוע את קירות הסלון בצבעים שונים, שיוסיפו עניין ויופי, או אפילו להדביק טפט. אין זה הכרחי לשבור קירות. שינויים קלים כמו אלה יכולים להספיק בהחלט.

עיצוב סלון

 

 

 

רענון חדר שינה

במסגרת שיפוץ חדר השינה אפשר לחדש את הארונות הקיימים במקום להחליף אותם בחדשים. במה זה כרוך? כל מה שצריך לעשות הוא לצבוע אותם או להדביק עליהם טפט מתאים. אפשרות אחרת היא להסיר את הדלתות לחלוטין ובמקומן לתלות וילון ארוך, בשילוב עם אלמנטים צבעוניים שונים. ניתן גם לשלב תאורה שקועה בתוך גוף המיטה עצמו וגם מנורות קריאה קטנות שיעמדו בצדי המיטה. אפשר לרכוש ארגז מצעים מבד, אותו ניתן להסתיר מתחת למיטה. ניתן גם לצבוע ארגז עץ קטן וליצור ממנו שולחן, שאפשר להניח עליו ספרים או פריטים שונים.

צביעת קיר בחדר שינה

 

 

 

שדרוג חדרי הילדים

אם מדובר בחדר ילדים אחד, שאותו חולקים שני ילדים, אפשר לבנות מחיצה שתחלק את החדר לשניים, במקום לבנות תוספת של חדר. אפשר גם ליצור מחיצה באמצעות ארון בגדים או אפילו בעזרת ספרייה. כדאי לחשוב על עיצוב ועל שיפוץ שמאפשרים לחדר לגדול יחד עם הילדים: כזה שאיננו מחייב או יקר מדי. מומלץ לדאוג למספר רב של פתרונות אחסון, ואפשר שאלה יהיו גם מפלסטיק, למשל.

Contemporary Kids by North West Paint & Wall Coverings Murals Wallpaper

 

 

 

שיפוץ אמבטיה

שיפוץ אמבטיה יכול להיות הוצאה כספית גבוהה מאד, במיוחד ביחס לשיפוץ החדרים או האזורים האחרים בבית. הדבר נכון בעיקר כשמדובר בדירות ישנות עם מערכות מים וביוב הזקוקות, בחלקן, להחלפה. אולם, אם לא כך הדבר – הנה כמה רעיונות שיסייעו לכם להוזיל את עלויות השיפוץ באמבטיה: ניתן למצוא כיום אריחי קרמיקה בעלות נמוכה מאד. מדובר באריחים פשוטים וסטנדרטיים אמנם, אבל כאלה ש"עושים את העבודה" היטב. בנוסף, במקום להחליף את ארונות האמבטיה בארונות חדשים, אפשר להדביק עליהן פורמייקה חדשה או אפילו טפט מסוגנן (כמובן, יש לוודא שהוא עמיד במים ובלחות). במקום להחליף את הריצוף בחדר הרחצה, אפשר להדביק על הריצוף הקיים PVC, שמוזיל את העלויות באופן משמעותי.

שיפוץ אמבטיה

 

 

 

הגדרת הצורך

לפני שיוצאים לדרך ובוחרים את הקבלן שיבצע את השיפוץ, חשוב להגדיר את הצרכים הקיימים. במקרה בו מעוניינים לשפץ את הבית כולו, כדאי להיעזר באדריכל להכנת תכנית מסודרת, הכוללת את כל השיפוצים הנדרשים ואת השינויים שיש לבצע במבנה. תכנית כזו תעזור לכם לעשות קצת סדר בבלאגן ולבחון אפשרויות שונות. זו גם דרך לראות איך אפשר לחסוך, תוך בחינה של סדרי עדיפויות – מה הכרחי ומה פחות.

סקר שוק והשוואת עלויות

אין זה משנה איזה חדר משפצים, או אפילו אם מחליטים לשפץ את הבית כולו: כדי לחסוך בהוצאות כדאי לערוך סקר שוק, לפנות לכמה בעלי מקצוע שונים ולהשוות בין העלויות. השוואה כזו תאפשר לכם לקבל מושג כללי, וגם נקודתי, באשר לעלויות הנדרשות. בהתאם לכך, תוכלו לבחור את הקבלן שמציע את ההצעה המשתלמת והמתאימה לתקציבכם. חשוב, כמובן, לא להתפשר על האיכות ולא להתפתות לחפש את ההצעה הזולה ביותר. ישנם קבלנים לא מנוסים או לא מקצועיים שמנסים למשוך אליהם לקוחות ומציעים להם שיפוץ בעלות זולה מאד. שיפוץ כזה יכול, בסופו של דבר, לעלות ביוקר, בייחוד לאור הליקויים והתקלות שמתגלות מיד לאחריו.

כפי שעיניכם רואות, קיימות לא מעט דרכים לחסוך בעלויות השיפוץ מבלי שאלו יבואו על חשבון האסתטיקה והנוחות. היערכות לכך מראש, הכרות עם התחום וגם פנייה לבעלי מקצוע שזו מומחיותם – יעזרו לכם לעבור את התהליך הזה בשלום ומבלי להוציא על כך סכומים גבוהים מדי.

עוד באותו נושא

ניסור בטון

דברים שצריך לדעת לפני שמנסרים בטון

עבודות של חיתוך בטון הפכו בשנים האחרונות לאחד השירותים הדרושים כמעט בכל שיפוץ או בניה בישראל. התרחבות השימוש בבטון מסוגים שונים כשהמשותף לכולם הוא החוזק

ערוגת צמחים בגינה

טיפים לגינה מטופחת שחייבים להכיר

גינה מטופחת יכולה לעשות את ההבדל בין כניסה משעממת ולעתים מוזנחת לבניין או לבית לבין כניסה פורחת ומזמינה. לא בכדי בעלי בתים פרטיים וועדי בניינים

גרניט פורצלן למטבח

למינם או אבן קיסר? מה עדיף?

עומדים לפני רכישה של משטח למטבח ולא יודעים האם לבחור באבן קיסר או בלמינם? אתם לא לבד. בחירת שיש למטבח הוא אחד התהליכים המעניינים בכל