טיפים לגינה מטופחת שחייבים להכיר

ערוגת צמחים בגינה

גינה מטופחת יכולה לעשות את ההבדל בין כניסה משעממת ולעתים מוזנחת לבניין או לבית לבין כניסה פורחת ומזמינה. לא בכדי בעלי בתים פרטיים וועדי בניינים משקיעים מאמצים רבים על מנת להגיע אל הנוסחה המושלמת – גינה מטופחת במינימום השקעה והוצאה.

האם זה אפשרי? באופן כללי ולהוציא מקרים מיוחדים, התשובה היא כן ולעתים קרובות לא צריך להיות מומחה גדול על מנת ליישם מספר כללים בסיסיים שיעזרו לכם להגיע אל הגינה המושלמת.

סדר וניקיון תחילה

לא משנה אם אתם מטפחים גינה קיימת או שעומדים לפני תכנון גינה חדשה, הדבר הראשון שצריך להיעשות הוא סידור וניקיון החצר.

ניקיון החצר יסייע לכם בהבנת הפוטנציאל של המקום ויעזור לכם לגלות אפשרויות תכנוניות שלא חשבתם עליהן.

מעבר לפינוי פסולת אם קיימת, צריך לתת את הדעת לכריתה, כרסום שורשים וגיזום של עצים או שיחים ולבחור בפעולות המתאימות על מנת להכשיר את החצר ולהוציא ממנה את מלוא הפוטנציאל. מומלץ לקרוא על מגוון השירותים האלה באתר 'גיזום פלוס' כדי להבין את ההבדלים ולהזמין את השירות שהכי מתאים לצורך שלכם.

פינת ישיבה בחצר

תכנון גינה באופן חכם

תכנון גינה באופן חכם צריך לספק לכם את הסביבה האופטימלית במסגרת המגבלות שתואמת את הצרכים והציפיות שלכם כך שמצד אחד הגינה תעוצב על פי המטרות שלכם אך בוא בעת גם תותאם לתנאים ששוררים בה. להלן שתי דוגמאות שימחישו את העניין הזה:

שעות צל ושמש

אחד ההבדלים שכמעט ולא ניתן לשלוט בהם בין גינה לגינה הן שעות השמש והצל. מדובר בעניין קריטי לבחירת הצמחים כך שאם תבחרו את הצמחים הנכונים לנקודה כלשהי, תזכו לצמיחה בריאה ומהירה בעוד שאם לא תהיה התאמה טובה, הצימוח יהיה איטי אם בכלל.

הסבר נוסף על חישוב שעות שמש וצל ניתן למצוא בכתבה הבאה.

תכנון מערכת ההשקיה

תכנון של מערכת השקיה לא צריכה להיות מסובך אך חייב לקחת בחשבון את הצרכים השונים של כל צמח ואת המיקומים שלהם שהרי השקיה של עץ פרי אינה דומה להשקיית ברוש או גינת תבלינים ולכן חשוב לתכנן את מערכת ההשקיה כך שתכיל מספיק ברזים ומערכות גמישות שניתנות לשינויים ושיאפשרו לכם להתאים את ההשקיה באופן הטוב ביותר.

גינה מעוצבת

לא חייבים להשקיע הון בצמחים בוגרים

קיימת נטייה בקרב רבים לרכוש צמחים גדולים ככל שניתן מתוך המחשבה שלצמח צעיר יידרש הרבה מאוד זמן כדי להגיע לגודל מכובד.

מעבר לכך שמדובר בהפרש מחיר של מאות אחוזים, במרבית הזנים, קצב הצימוח של השתילים הצעירים הוא כל כך גבוה עד כדי כך שהם יכולים להשלים את הפערים בתוך זמן קצר – כל זה בתנאי כמובן שהם מקבלים את התנאים האופטימליים בדגש על דשן, השקיה וחשיפה לאור.

סוגי העצים שכדאי לבחור

כמובן שהדבר נתון לשיקול דעתכם והטעם האישי של כל אחד ואחת אך יש כמה דברים שחשוב להבין ושיכולים לאפשר לכם לקבל מהגינה שלכם הרבה יותר.

  1. עצים נשירים או ירוקי עד – עצים נשירים נכנסים לתרדמת בחודשי החורף – תהליך שמלווה בשלכת. שאלות כמו האם אתם מעוניינים בעצים ירוקים במשך כל השנה או כמה יכולה להפריע לכם השלכת (בעצים גדולים) הן שאלות שכדאי לשאול.
  2. פחות דקלים ויותר עצי פרי – אין ספק שעצי דקל יפים מאוד אך הם לא מתאימים לכל אחד ולא לכל מקום. מחלות ובעיות שעשויות להתעורר בעתיד (יחד עם הגובה של העץ) יכולות לעורר בעיות. לעומת זאת, עצי פרי מביאים מראה ייחודי ואת הסיפוק הגדול שבקטיפת פירות אורגניים ישירות מהגינה.

פינות של צמחים ייחודיים

פינות של צמחים עונתיים יבטיחו לכם גינה מעניינת בכל ימות השנה ואילו שתילת פינת תבלינים תהפוך את הגינה לשימושית ונעימה יותר.

תוכלו לשתול פקעות וצמחי חורף בכניסה בעוד שצמחים שפורחים בקיץ כדאי לשתול במקומות הישיבה – היכן שרואים אותם.

את פינות התבלינים כדאי לזרוע במקום נגיש הן בחורף והן בקיץ כדי שימשיך להיות שימושי במשך כל ימות השנה.

לסיום, תכנון נכון של הגינה יחסוך לכם כסף בהקמה ובתחזוקה. יתירה מכך, זהו הבסיס להוציא את המקסימום מהגינה שלכם ואם תשקיעו בכך את הזמן הדרוש, תוכלו לקבל הרבה יותר בהמשך – לעתים קרובות בלי הצורך להשתעבד אליה.

עוד באותו נושא

ניסור בטון

דברים שצריך לדעת לפני שמנסרים בטון

עבודות של חיתוך בטון הפכו בשנים האחרונות לאחד השירותים הדרושים כמעט בכל שיפוץ או בניה בישראל. התרחבות השימוש בבטון מסוגים שונים כשהמשותף לכולם הוא החוזק

ערוגת צמחים בגינה

טיפים לגינה מטופחת שחייבים להכיר

גינה מטופחת יכולה לעשות את ההבדל בין כניסה משעממת ולעתים מוזנחת לבניין או לבית לבין כניסה פורחת ומזמינה. לא בכדי בעלי בתים פרטיים וועדי בניינים

גרניט פורצלן למטבח

למינם או אבן קיסר? מה עדיף?

עומדים לפני רכישה של משטח למטבח ולא יודעים האם לבחור באבן קיסר או בלמינם? אתם לא לבד. בחירת שיש למטבח הוא אחד התהליכים המעניינים בכל