הובלת דירה: הטעויות הנפוצות ואיך להימנע מהן

היערכות להובלות ומעבר דירה

כל אחד מאתנו ודאי עבר דירה לפחות פעם או פעמיים בחייו הבוגרים (או הצעירים). נושא מעבר דירה הוא עניין "רגיש" בעקבות כל התהליכים המתלווים אליו וכאבי הראש הכרוכים בהתארגנות למעבר למקום החדש. הנושא כמעט ולא מדובר באתרים ברשת. אז הנה כמה עובדות שריכזנו עבורכם וגם מסקנה מתוקה בסוף.

מחקרים מהשנים האחרונות שעוסקים בנושא מעבר דירה והתדירות שלהם בקרב ישראלים מעלים נתונים מעניינים. במחקר אחד לדוגמא עולה כי ישראלי ממוצע יעבור דירה פעם ב-5 שנים, אצל סטודנטים וצעירים המגמה תעלה ותעמוד בממוצע על מעבר דירה בכל שנה וחצי.

עוד עולה כי 90 אחוזים מהחוזים הנחתמים במעמד השכרת דירות בישראל יתייחסו לשנה אחת בלבד.

למגמות אלו סיבות שונות  אך מה שבטוח שלכל מעבר דירה – תהיה הובלת דירה. על כך אין עוררין. בישראל תמצאו מספר עצום של עסקים המציעים שרותי הובלות דירה, אריזות דירה ואחסון חפצים.

ריכזנו עבורכם מספר עובדות וטיפים שבהחלט יוכלו לסייע לכם במעבר למשכנכם החדש:

מי יוביל את הבית שלי?

שניה לאחר שחתמתם חוזה שכירות או רכשתם דירה חדשה, השלב הבא בתהליך התכנון הוא כיצד משנעים את כל הציוד שלכם ולבחור מי יעשה זאת עבורכם.

בישראל מספר העסקים הנותנים שירותי הובלה עומד על אלפים – כל אחד יכול לפתוח עסק להובלה ולקרוא לעצמו מוביל. להבדיל מבעלי מקצוע כדוגמת מנעולנים שצריכים להציג תעודת יושר או מדביר שזקוק ל 12 שנות לימוד. בענף ההובלות, כל אחד יכול להיות מוביל ואנחנו צריכים לבחור את המוביל המקצועי והאמין שיתאים לנו.

זאת בחירה לא פשוטה המצריכה עבודת מחקר. מקרים רבים הסתיימו בעגמת נפש מסיבות שונות ומשונות, לדוגמא, מוביל שנתן לכם הצעת מחיר וביום המעבר החליט להעלות את הסכום, ממש ברגע האחרון כשכל ביתכם ארוז בקופסאות קרטון, או מוביל לא מקצועי דיו ששבר ריהוט וחפצים. ועוד מיני מקרים לא נעימים.

אז בוחרים מוביל?

כמו שכבר הזכרנו, לשלב ההובלה יש משקל לא קטן בתהליך המעבר שלכם וכדאי לבצע מספר בדיקות לפני ש"סוגרים" עם מוביל.

תנסו להיערך בהקדם – ברגע שיש לכם תאריך למעבר לביתכם החדש, אתם כבר יכולים להתחיל במלאכת החיפוש של חברת הובלות. אל תמתינו לרגע האחרון. תנסו לתאם אפילו חודשיים מראש. כך תשאירו לעצמכם את האפשרות לבחון ולאתר חברה מתאימה בלי לחצים מיותרים.

המלצות אמתיות –  נסו לאתר מובילים אשר ההמלצות עליהם הם מלקוחות אמיתיים ואותנטיים. לדוגמא, באתרים מסוימים תוכלו לראות תגובות עם שם מלא, או תגובות מפייסבוק של אנשים שקיבלו שירות באותה חברת הובלה והיו מרוצים (או לא). אם אתם לא מרגישים בנוח עם חוות דעת ווירטואליות, תמיד תוכלו לשאול מכרים או להעלות סטטוס בפייסבוק – "מישהו מכיר חברת הובלות מומלצת".

ביטוח הובלה – ודאו שהחברה מציעה ביטוח על הרכוש שלכם אותו היא מובילה. גם אם לא מדובר בפסנתר עתיק או אגרטל יקרי ערך שקיבלתם בירושה, עדיין  מומלץ מאוד (מאוד) לבדוק שבמקרה של נזק לרכושכם יהיה מי שיפצה אתכם על כך. עניין הביטוח הוא גם פרמטר המצביע על חברה רצינית ומקצועית.

צריכים מנוף? –  לעתים רהיטים מסוימים ומוצרי חשמל גדולים (מקרר גדול או מערכת סלון) לא יוכלו לעבור בפתח הדלת או במעלית של הדירה החדשה. בדקו מידות של המפתחים ובמידה ותצטרכו מנוף, הזכירו  זאת כבר בשיחת הטלפון עם חברת ההובלות ובדקו שהם מסוגלים לתת תמיכה בעניין.

הצעת מחיר – בטלפון או בפגישה פרונטלית? הגענו לשלב שהוא בדרך כלל המכריע: כמה זה יעלה לנו? ישנן חברות הובלה שיבקשו לדעת פרטים כמו מספר חדרים או פשוט יבקשו למלא רשימה המתארת מה מובילים, ישאלו אתכם האם יש מעלית או מדרגות ובאיזו קומה. לאחר מכן תקבלו הצעת מחיר ואם המחיר יתאים לכם כדאי מאוד שתדרשו פגישה מול נציג החברה שיגיע אליכם הביתה ויבחן את התכולה ויסכם אתכם כמה מובילים נדרשים, רק לאחר מכן חתמו איתו על חוזה כדי שלא תהיינה הפתעות ביום ההובלה.

פגישה עם נציג החברה – הציגו בפני הנציג את כל תכולת הבית. סקרו את כמות וגודל הרהיטים ומספר הארגזים הצפוי, בדקו את המעברים, רוחב הדלתות, המעלית והיכן יהיה ניתן להחנות את המשאית ביום ההובלה. וכמובן, דרשו שיציג בפניכם את תעודת הביטוח. היערכות מדויקת מול הנציג תאפשר הצעת מחיר מדויקת ללא הפתעות (מצד המובילים) ביום המעבר.

לאחר שקיבלתם את הצעות המחיר וסיננתם את אלו המתאימות לקריטריונים שלכם, הגיע הזמן לבחור את החברה אשר תבצע עבורכם את ההובלה

חותמים על חוזה –  ודאו עם הנציג שבחוזה מצוין שעובדי חברת ההובלה איתם חתמתם יהיו גם אלו שיבצעו את ההובלה ולא קבלני משנה (יש חברות הנוהגות "להעביר" עבודות בינhהן).

בדקו שכל הפרטים מולאו כראוי לדוגמה, הכתובות המדויקות (מהיכן להיכן ההובלה), קומות, תאריך ביצוע המעבר. רק לאחר מכן חתמו עם נציג החברה על חוזה כדי שלא תהיינה הפתעות ביום ההובלה.

אריזה וחומרים – ישנן חברות הובלה המציעות שירותים משלימים כמו למשל, אריזת תכולת הדירה וכן אספקת ציוד אריזה כגון ארגזים, מסקינטייפ, ניילון נצמד עבה, ופצפצים במחירים מוזלים.

לבסוף, זכרו – המעבר אל משכנכם החדש יכול להיות מרגש ונעים אם רק תשכילו להשתמש בטיפים שהצפנו בכתבה זאת. ניהול נכון ומעורבות במעבר תעשה את ההבדל בין מעבר דירה מרגש ושמח למלחיץ ומלא בכאבי ראש. הקדימו לתכנן מראש את התהליך ואל תתפשרו על פחות מחברת הובלות מצוינת ומומלצת.

אה, ואל תשכחו להיכנס לביתכם החדש ברגל ימין. בהצלחה.

עוד באותו נושא

ניסור בטון

דברים שצריך לדעת לפני שמנסרים בטון

עבודות של חיתוך בטון הפכו בשנים האחרונות לאחד השירותים הדרושים כמעט בכל שיפוץ או בניה בישראל. התרחבות השימוש בבטון מסוגים שונים כשהמשותף לכולם הוא החוזק

ערוגת צמחים בגינה

טיפים לגינה מטופחת שחייבים להכיר

גינה מטופחת יכולה לעשות את ההבדל בין כניסה משעממת ולעתים מוזנחת לבניין או לבית לבין כניסה פורחת ומזמינה. לא בכדי בעלי בתים פרטיים וועדי בניינים

גרניט פורצלן למטבח

למינם או אבן קיסר? מה עדיף?

עומדים לפני רכישה של משטח למטבח ולא יודעים האם לבחור באבן קיסר או בלמינם? אתם לא לבד. בחירת שיש למטבח הוא אחד התהליכים המעניינים בכל